Nasza szkoła miała zaszczyt uczestniczyć w międzynarodowym projekcie EQStudents – Developing Students’ Emotional Intelligence, realizowanym w ramach programu Erasmus+ KA2. Projekt ten, skierowany do uczniów w wieku 6–15 lat, zakończył się sukcesem, przynosząc konkretne i wartościowe rezultaty, które wspierają rozwój inteligencji emocjonalnej w środowisku szkolnym i domowym.
W ramach projektu powstało pięć głównych rezultatów edukacyjnych:
- Model EQ Kids – program rozwoju inteligencji emocjonalnej dla dzieci w wieku 6–10 lat.
- Model EQ Teens – narzędzie wspierające uczniów w wieku 11–15 lat w budowaniu samoświadomości, empatii i umiejętności społecznych.
- Narzędzie oceny EQ – test umożliwiający diagnozę poziomu inteligencji emocjonalnej u młodzieży.
- Zasoby dla nauczycieli i rodziców – materiały dydaktyczne i szkoleniowe wspierające dorosłych w pracy z dziećmi nad emocjami.
- Gra hybrydowa – innowacyjne narzędzie edukacyjne dla uczniów w wieku 11–15 lat, łączące elementy gry planszowej i cyfrowej, rozwijające kompetencje emocjonalne poprzez zabawę. [eqstudents.eu]
Uczniowie naszej szkoły mieli okazję testować te materiały w ramach pilotażowych zajęć, a nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach i warsztatach, które wzbogaciły ich metody pracy. Dzięki temu projektowi mogliśmy wprowadzić do naszej codziennej praktyki edukacyjnej nowoczesne podejście do rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży.
Projekt EQStudents został uznany za przykład dobrej praktyki przez Polską Narodową Agencję programu Erasmus+, co potwierdza jego wysoką jakość i znaczenie dla edukacji w Europie.
