Dzień Kolorowej Skarpetki

21 marca- Światowy Dzień Zespołu Downa

W dniu obchodów Dnia Kolorowych Skarpetek, społeczność naszej szkoły zaangażowała się w działania mające na celu zwiększenie świadomości na temat Zespołu Downa. W każdej klasie odbyły się pogadanki edukacyjne, podczas których uczniowie mieli okazję zadawać pytania oraz dowiedzieć się więcej o życiu osób z Zespołem Downa. Warto tutaj podkreślić, że data obchodów Dnia Kolorowych Skarpetek, czyli 21 marca, nie jest przypadkowa. Wybór tej daty ma swoje symboliczne znaczenie – Zespół Downa jest spowodowany obecnością dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów. Dlatego właśnie wybrano 21 dzień trzeciego miesiąca roku, aby podkreślić tę zależność. Kolorowe skarpetki stały się symbolem tego dnia, ponieważ ich różnorodność i „niedopasowanie” odzwierciedlają akceptację dla odmienności oraz wyjątkowości osób z Zespołem Downa.

Dzieci aktywnie uczestniczyły w rozmowach, dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i zadawały pytania, co pozwoliło na pogłębienie ich wiedzy oraz rozwinięcie empatii wobec osób z niepełnosprawnościami. Symboliczne znaczenie tego dnia podkreśliły kolorowe skarpetki, które założyli wszyscy uczniowie. Ten gest miał na celu pokazanie wsparcia i akceptacji dla różnorodności oraz przypomnienie, że każdy człowiek jest wyjątkowy.

Obchody Dnia Kolorowych Skarpetek w naszej szkole były ważnym krokiem w budowaniu atmosfery tolerancji i zrozumienia, a także w kształtowaniu postaw otwartości wobec drugiego człowieka.