Doradztwo zawodowe

Zawody znane od lat i zawody przyszłości

Program doradztwa zawodowego realizujemy na różnych lekcjach.

Klasa 8 podczas godziny z wychowawcą  zrealizowała temat FUNDRAISINGU jako nowej formy pozyskiwania środków finansowych/rzeczowych. Grupa przygotowała plakat na ten temat, a wcześniej uczniowie zapoznali się z podstawowymi sposobami działalności w tym obszarze jak np. organizowanie imprez, dofinansowania, dotacje, wolontariat, działalność online czy spotkania bezpośrednie. Przed przystąpieniem do pracy projektowej w klasie odbyła się krótka dyskusja, wymiana zdań, burza mózgów. Temat okazał się przydatny pod kątem doradztwa zawodowego – FUNDRAISER może stać się zawodem przyszłości.

Klasy 4 i 5 na lekcji z wychowawcą zastanawiały się w jaki sposób udoskonalić naszą szkołę, aby nadążała za wymaganiami współczesnych czasów. Uczniowie zauważyli potrzebę modernizacji budynku szkoły, a także możliwości poprawy infrastruktury wokół szkoły, zaproponowali więcej zieleni i budowę miejsca parkingowego dla pojazdów uczniowskich. W ten sposób uczniowie odgrywali role architektów i menadżerów.

Parkietaż, kafelkowanie – to pokrycie płaszczyzny wielokątami przylegającymi i nie zachodzącymi na siebie (wikipedia.org). Kafelkowaniem zajmowali się już starożytni Grecy - Platon i Archimedes. Szczególnie interesowały ich wielokąty foremne i ich własności oraz możliwości pokrycia płaszczyzny takimi wielokątami.

Uczniowie klasy 8 na lekcji matematyki mieli możliwość tworzenia własnych parkietaży. Powstały ciekawe pomysły kafelkowania, które można obejrzeć na zdjęciach. Zadanie podsumowaliśmy rozmową na temat zawodów, które zajmują się układaniem glazury łazienkowej, parkietów lub kostek chodnikowych.