Kreatywny język polski
Prace projektowe klas 6 i 7 do omawianych lektur
Prace projektowe klas 6 i 7 do omawianych lektur
Podczas lekcji języka polskiego uczniowie klasy 6 i 7 pracowali metodą projektu przygotowując ciekawe plakaty do omawianych lektur.
Uczniowie klasy 6 przygotowywali plakaty na temat Ani Shirley, bohaterki lektury Ania z Zielonego Wzgórza autorstwa Lucy Maud Montgomery. Prace zawierały ilustracje, cytaty oraz informacje na temat wyglądu, charakteru i przygód Ani. Uczniowie wykazali się kreatywnością, starannie dobierając treści i estetykę swoich plakatów. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć postać Ani oraz jej historię.
Kolejny projekt powstał po zainspirowaniu się przeczytaną lekturą Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi. Uczniowie klasy 6 wcielili się w wynalazców. Wykorzystując różnorodne materiały, stworzyli własne wynalazki inspirowane przygodami bohaterów książki. Każdy uczeń przygotował także opis swojego urządzenia oraz instrukcję obsługi. Na zakończenie projektu wynalazki zostały zaprezentowane na forum klasy, a uczniowie mieli okazję podzielić się swoimi pomysłami i wyjaśnić zasadę działania stworzonych przedmiotów. Zadanie to rozwijało kreatywność oraz umiejętność precyzyjnego opisywania i prezentowania własnych prac.
Podobną kreatywnością i starannością, co ich młodsi o rok koledzy i koleżanki, wykazali się uczniowie z klasy 7. Jednym z przedstawionych tematów na ich plakatach były duchy z Opowieści wigilijnej Charlesa Dickensa. Każda praca zawierała opisy oraz ilustracje postaci, takich jak Duch Przeszłych, Teraźniejszych i Przyszłych Świąt Bożego Narodzenia. Uczniowie starannie analizowali znaczenie tych postaci w historii Ebenezera Scrooge’a, zwracając uwagę na ich symbolikę i wpływ na głównego bohatera. Dzięki tej pracy lepiej zrozumieli przesłanie utworu i jego wartości moralne.
Kolejnym tematem w klasie 7 były najpiękniejsze cytaty z książki Mały Książę autorstwa Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. Każdy plakat zawierał starannie wybrane sentencje, które skłaniają do refleksji nad przyjaźnią, miłością i sensem życia. Uczniowie zadbali nie tylko o treść, ale także o estetykę swoich prac, ozdabiając je rysunkami i kolorowymi kompozycjami. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć przesłanie książki i podzielić się nim z innymi.