Uczniowie, nauczyciele i zdrowie psychiczne

#SzkołaMyśleniaPozytywnego2.0

Nauczyciele, zachęceni programem Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0, opracowali dobre praktyki w pracy nauczyciela.

  • Stosujemy elementy oceniania kształtującego. Ocenianie kształtujące obok oceniania stopniowego pomaga zniwelować stres związany z ocenianiem postępów ucznia w szkole. Używamy różnych form oceniania.
  • Nauczyciele konsultują się w ustalaniu harmonogramu sprawdzianów i kartkówek – aktywności te zapisywane są we wspólnym kalendarzu. W ustalaniu harmonogramu sprawdzających prac pisemnych kierujemy się zdrowym rozsądkiem.
  • Uczniowie współuczestniczą w podejmowaniu decyzji w szkole, co zwiększa ich motywację i aktywność.
  • Nauczyciel dba o swoją kondycję fizyczną i psychiczną, aby móc budować dobry klimat w klasie.
  • Współpraca nauczycieli pomaga w niwelowaniu bodźców stresogennych w szkole.
  • Nauczyciele rozmawiają z uczniami o ich obciążeniu obowiązkami i zajęciami pozalekcyjnymi. Dzięki temu, znają możliwości uczniów i dostosowują proces nauczania oraz oceniania ucznia do jego indywidualnych możliwości.
  • Pogłębiamy empatyczne podejście do ucznia.
  • Stosujemy więcej zadań projektowych, praktycznych oraz metody aktywizujące pracę uczniów w szkole.