Procedura ciszy w szkole...

#SzkołaMyśleniaPozytywnego2.0

Program „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0” skłonił nas do zastanowienia się nad rolą ciszy w szkole.

Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli odbyli zajęcia warsztatowe podejmujące temat.

Zajęcia pt. "Cisza" były okazją do refleksji na temat znaczenia ciszy w życiu uczniów. Większość ósmoklasistów wyraziła opinię, iż woli uczyć się w ciszy. Muzyka zajmuje ważne miejsce w ich życiu, jednak wolą słuchać jej w czasie wolnym od obowiązków szkolnych. Preferują muzykę energetyczną, głośną, nie przepadają za melodiami relaksacyjnymi. 

Podczas wykonywanie jednego z zadań uczniowie szukali miejsc w szkole, które miały swoją metaforę np. jaskinia - miejsce odosobnienia, ognisko – miejsce spotkań itp. Uczniowie bardzo chętnie wykonali to ćwiczenie i opracowali barwny plakat. Uczniowie odnaleźli w szkole metaforę wszystkich możliwych obszarów, stąd wniosek, że szkoła jest dla nich miejscem różnorodnym i zaspokajającym ich potrzeby.

Nauczyciele zaznajomili się z  materiałami na temat. Poznali technikę treningu uważności u uczniów. Potrafią wymienić czynniki przestrzenne  i aranżacyjne dobrze wpływające na samopoczucie uczniów w szkole. Zwracają uwagę na estetykę gazetek szkolnych, ład i spokojną kolorystykę. Praktykuje się porządek w otoczeniu i na stolikach uczniowskich, który sprzyja nauce.